Productgroep 'Haarden' is overgenomen door De Zeeuwse Haardenspecialist
Simon van Lit • 1 juni 2019
Dominicus neemt afscheid van productgroep haarden
Vanaf 1 juni 2019 draagt het Zeeuwse familiebedrijf Dominicus de productgroep ‘Haarden‘ over aan de Zeeuwse Haardenspecialist uit Goes. Dominicus gaat zich volledig focussen op natuursteen met het uitgangspunt om landelijke specialist te worden.
Zeeuwse Haardenspecialist neemt productgroep, service en deel van de medewerkers over van Dominicus
De directie van Dominicus is in gesprek gegaan met Wim-Pieter Dijkers van de Zeeuwse Haardenspecialist. Als oud-werknemer van Dominicus is hij goed op de hoogte van de werkwijze van Dominicus. Daarom is de Zeeuwse Haardenspecialist dé partij om de productgroep van Dominicus over te nemen. Naast de producten, verzorgt de Zeeuwse Haardenspecialist vanaf 1 augustus ook de service en garantie richting de bestaande klanten van Dominicus. Om een goede service te kunnen waarborgen, gaat een deel van de medewerkers van Dominicus mee naar de Zeeuwse Haardenspecialist. Alle andere medewerkers worden in overleg herplaatst binnen Dominicus. De huidige klanten van Dominicus worden geïnformeerd over de productovername.
Groeiende vraag naar producten van natuursteen
Dominicus is al bijna 45 jaar actief als steenhouwer waarbij natuursteen wordt verwerkt tot onder andere keuken- of tafelbladen, wastafels en raamdorpels. Daarnaast realiseren zij gedenktekens voor klanten uit heel Nederland. “De afgelopen jaren hebben we een sterke groei in de vraag naar producten uit de eigen steenhouwerij mogen ervaren. Met name op het gebied van (mega)jachten krijgen we steeds meer vraag naar gespecialiseerd werk. Ook de productgroep ‘Gedenktekens’ ontwikkelde zich de afgelopen 5 jaar. We hebben nu veel meer klanten buiten de regio Zeeland. Deze ontwikkelingen zorgen ervoor dat we afscheid gaan nemen van de productgroep haarden en ons volledig toeleggen op natuursteen”, aldus Niels Dominicus.
Dominicus
Dominicus is een Zeeuws familiebedrijf met vestigingen in Westkapelle en Goes. Daarnaast heeft de organisatie ook vestigingen in Rotterdam en Dordrecht die volledig ingericht zijn voor grafstenen onder de noemer Grafsteenwinkel. De organisatie is gespecialiseerd in natuurstenen producten, sanitair tegels en gedenktekens. Dominicus bestaat sinds 1975 en inmiddels staat de tweede generatie aan het hoofd van de organisatie.

Voor veel keukenverkopers is het een herkenbaar patroon. De klant kiest. De planning is rond. Je denkt: dit loopt. Maar dan begint het: een technische vraag vanuit de productie, een wijziging van de klant, een systeemfout, een levering die toch net anders loopt dan verwacht. En voordat je het weet ben je een halve ochtend kwijt aan één order. Natuurlijk, maatwerk is nooit honderd procent voorspelbaar. Maar het verschil tussen een goed georganiseerd proces en eindeloos bijsturen is groter dan je denkt. We horen het vaak: “Als het op werkbladen aankomt, is het altijd een beetje spannend.” Dat zegt genoeg. Want ‘spannend’ is niet wat je zoekt in een drukke werkweek waarin je al genoeg ballen in de lucht houdt. Je wilt rust, overzicht en vooral: weten dat het goed komt. Wij weten dat de grootste frustratie in de details zit. De bestellijst die niet volledig is ingevuld. De productietermijn die nét verschuift. De bevestiging die niet meteen duidelijk is. Het zijn geen grote fouten, maar kleine onzekerheden die optellen tot tijdverlies en stress. Daarom hebben we ons proces de afgelopen jaren opnieuw ingericht. Niet door alles te automatiseren of achter formulieren te verstoppen, maar juist door het contact persoonlijk te houden en de stappen simpeler te maken. Een order bij ons hoeft geen project te zijn. Geen puzzel van telefoontjes, Excel-sheets en ‘even checken bij collega’s’. Je krijgt een helder proces, vaste contactpersonen en eerlijke communicatie. Geen beloftes die we niet kunnen waarmaken, maar afspraken die kloppen, ook als het druk is. En dat merk je als showroom. Niet alleen in tijd, maar ook in vertrouwen. Je kunt je klant beter adviseren, sneller schakelen en makkelijker bijsturen als dat nodig is.

Iedere showroom kent het. Een klant heeft eindelijk zijn droomkeuken gekozen en dan… begint het grote wachten. Of erger: een wijziging last-minute. Of een blad dat ineens niet past in de planning. "Hoort erbij", zeggen we dan. Maar is dat echt zo? Voor veel keukenretailers is het regelen van werkbladen inmiddels een sport op zich geworden. Schuiven, bellen, bijstellen. En ondertussen uitleggen aan de klant dat het allemaal nét iets anders loopt dan beloofd. Bij Dominicus denken we dat het anders kan. We bestaan dit jaar 50 jaar en als familiebedrijf weten we: rust en betrouwbaarheid zijn goud waard in jouw werkproces. Geen systemen die je tegenwerken, geen dagenlange levertermijnen en geen verrassingen in de laatste meters. Daarom nodigen we je uit op onze huisshow op maandag 24 november. We vieren ons jubileum, maar vooral: we laten je zien hoe het ook kan. Hoe je levergedoe verandert in leverzekerheid. En hoe jij daardoor kunt doen waar je goed in bent: klanten adviseren zonder stress. Benieuwd? Kom kijken, praat met andere retailers en krijg als eerste een kijkje in onze nieuwe kleurencollectie.
